آموزش تريد و فاركس + بورس

آموزش تريد و فاركس + بورس

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۱۶ تير ۱۴۰۱
چگونه خود را به يك معامله گر موفق تبديل كنيد

امروز مي‌خواهم با شما بچه‌ها در مورد اينكه چگونه خود را از يك معامله‌گر در حال مبارزه و بازنده به يك معامله‌گر موفق تبديل كنيد، صحبت كنم. من قصد دارم در درس امروز به طور دقيق صحبت كنم و در مورد اينكه چگونه مي توانيد يك بار براي هميشه شروع به كسب درآمد ثابت در بازار كنيد، صحبت خواهم كرد…

بيشتر بدانيد:

موج شماري


زماني كه در حال از دست دادن پول هستيد و حساب كوچكي داريد كه به نظر مي رسد نمي توانيد با آن به جايي برسيد، تجارت بسيار سخت و خسته كننده به نظر مي رسد. من مي دانم كه چه احساسي داريد زيرا من شخصاً قبلاً آنجا بوده ام و همچنين بسياري از معامله گران موفق ديگر كه مسيري مشابه را طي كرده اند تا اينكه در نهايت به معامله گران سودآور تبديل شده اند. ممكن است تعجب كنيد اگر بدانيد كه غلبه بر "نقاط مهمي كه شما را عقب نگه مي دارد" آنقدرها هم كه فكر مي كنيد دشوار نيست.

هدف اين پست ساده است: به شما آموزش مي دهد كه چگونه موانعي را كه بر سر راه تجارت سودآور قرار مي گيرند غلبه كنيد و به آرامي اما مطمئناً خود را به يك معامله گر موفق تبديل كنيد.
مرحله 1: مشخص كنيد كه چرا موفق به كسب درآمد نمي شويد

اساساً تعداد كمي از مسائل بسيار رايج وجود دارد كه اكثر مردم را از كسب درآمد در بازار باز مي دارد و اگر بتوانيد كار كردن با آنها را ياد بگيريد، شروع به كسب درآمد خواهيد كرد.

بنا به دلايلي، مردم دوست دارند وقتي مي خواهند بفهمند چرا در بازار پول از دست مي دهند، به بيرون نگاه كنند تا به درون. در واقع، من دليل آن را مي‌دانم... زيرا اكثر مردم مي‌ترسند اعتراف كنند كه مشكل تقريباً به طور كامل در درون آنهاست.
بيشتر بدانيد:

https://elliottwave-forecast.com/elliott-wave-theory/
اولين قدم براي فهميدن اينكه چرا در بازار پول در نمي آوريد اين است كه بپذيريد ممكن است مجبور شويد چيزي را در مورد خودتان تغيير دهيد. شما كامل نيستيد من قبلاً در همان قايق بودم (اما اكنون كامل هستم. شوخي مي كنم!) ... سعي كردم شكست معاملاتي خود را با نگاه كردن به بيرون حل كنم قبل از اينكه در نهايت اين واقعيت سخت را ببلعم كه دليل اينكه هنوز يك معامله گر سودآور نبودم كاملاً تقصير من بود.

بنابراين، اولين كاري كه براي رفع مشكلات تجاري خود بايد انجام دهيد اين است كه با خودتان صحبتي صادقانه در مورد اينكه چرا در بازار كسب درآمد نمي كنيد، داشته باشيد. براي شما خوش شانس هستم، من ليستي از سوالات را براي شما آماده كرده ام تا از خود بپرسيد تا به شما كمك كند تا بفهميد كه چرا هنوز يك معامله گر موفق نيستيد. مطمئن باشيد كه صادقانه پاسخ دهيد وگرنه هدف كل اين پست را از دست خواهيد داد، اگر مي خواهيد مي توانيد اين تمرين را با صداي بلند انجام دهيد (فقط مطمئن شويد كه تنها هستيد يا ممكن است ديگران فكر كنند ديوانه شما شده اند) ... اما به طور جدي، پاسخ هاي صادقانه خود را بنويسيد سوالات زير و هر سوال ديگري كه فكرش را بكنيد…

سوالاتي كه بايد از خود بپرسيد تا به شما كمك كند تا دريابيد كه چرا هنوز يك معامله گر موفق نيستيد (ممكن است به موارد بيشتري فكر كنيد):

1. آيا من استراتژي معاملاتي موثري دارم كه از آن مطمئن باشم؟ آيا مي دانم وقتي نمودارها را تجزيه و تحليل مي كنم به دنبال چه هستم يا فقط به نوعي "تيراندازي در تاريكي" هستم؟

2. من يك استراتژي معاملاتي دارم كه به آن تسلط دارم و به آن اعتماد دارم، اما آيا واقعاً آن را دنبال مي كنم و منتظر ظاهر شدن تنظيمات هستم؟ يا اينكه من استراتژي خود را ناديده مي‌گيرم و به‌طور تصادفي وارد مي‌شوم زيرا مي‌خواهم هميشه در بازار باشم؟

3. آيا من صادقانه يك روال معاملات روزانه ساختار يافته دارم كه بتوانم به راحتي آن را براي افراد ديگر توضيح دهم و به نظر مي رسد كه مي دانم دارم چه كار مي كنم؟ يا من فقط شبيه يك احمق بي‌عيب به نظر مي‌رسم كه آشكارا پول من را قمار مي‌كند؟

4. با چه نوع پولي معامله مي كنم؟ آيا اين پول "ترس" است... پول آكا كه مي دانم نبايد در بازار ريسك كنم اما به هر حال هستم؟

بيشتر بدانيد:

آموزش اليوت

5. آستانه ريسك به ازاي معامله دلاري از پيش تعيين شده من چيست كه از نظر احساسي با احتمال از دست دادن آن مشكلي ندارم؟ آيا من حتي يكي از آن ها را دارم يا فقط ريسك دلار به ازاي هر معامله را هر طور كه صلاح بدانم بالا و پايين مي كنم؟

6. آيا من دائماً به نمودارهايم چسبيده‌ام و وسواس زيادي براي تجزيه و تحليل نمودارهاي 5 دقيقه‌اي و ساير نمودارهاي بازه زماني پايين دارم؟

خوب، همانطور كه مي بينيد، شش سوال جدي در بالا وجود دارد كه قبل از انجام هر كار ديگري بايد با پاسخ دادن به آنها مشغول شويد. كاري را كه بايد انجام دهيد انجام دهيد؛ خودتان را در اتاقي با يك جعبه دستمال حبس كنيد تا اشك‌هايتان را پاك كنيد يا شايد چند آبجو بنوشيد... اگر واقعاً مي‌خواهيد بفهميد كه چرا پولتان را از دست مي‌دهيد، فقط صادقانه به سؤالات بالا پاسخ دهيد (و هر سؤال ديگري كه فكرش را بكنيد). ... و شروع به پايان دادن به آن كنيد.

مرحله 2: برنامه اي براي رفع آنچه باعث شكست شما مي شود طراحي كنيد

چگونه مشكلات معاملاتي را برطرف كنيد بعد از اينكه متوجه شديد كه چرا از پاسخ دادن به سوالات بالا در بازار ضرر كرده ايد، مي توانيد برنامه اي براي تبديل شدن به يك معامله گر موفق طراحي كنيد.

البته، دليل(هاي) خاص شكست يك معامله گر در بازار بين معامله گران متفاوت است. نكته مهم اين است كه واقعاً روي چيزهاي اصلي كه مانع شما مي شوند تمركز كنيد و روي تغيير آنها كار كنيد. دوباره...اگر تمرين مرحله 1 بالا را كامل كرديد، اكنون بايد ايده خوبي در مورد آنچه كه شما را از تبديل شدن به يك معامله گر موفق باز مي دارد داشته باشيد.

در اينجا چند نمونه از نحوه برنامه ريزي براي رفع مشكلات معاملاتي آورده شده است:

مثال ها:

مشكل: فرض كنيد به سوال شماره 2 از بالا "نه" پاسخ داديد زيرا با وجود اينكه يك استراتژي معاملاتي داريد كه از آن مطمئن هستيد و از آن راضي هستيد، به نظر نمي رسد كه نظم و انضباط را به كار بگيريد تا به آن پايبند باشيد.

راه حل: به خود در آينه نگاه كنيد و از خود بپرسيد كه آيا دوست داريد پول از دست بدهيد؟ زيرا اگر نتوانيد نظم و انضباط را براي پايبندي به يك استراتژي معاملاتي موثر به كار بگيريد، اين اتفاق خواهد افتاد. به طور عملي تر...شما ممكن است خود را به حداكثر 3 معامله در هفته محدود كنيد، ببينيد آيا مي توانيد به مدت 1 ماه به آن قانون پايبند باشيد... جرأت كنيد به مدت يك ماه نظم و انضباط داشته باشيد و ببينيد كه چگونه بر تجارت شما تأثير مي گذارد. به خود يادآوري كنيد كه اگر به انگيزه هاي عاطفي خود براي تجارت بيش از حد تسليم شويد و دائماً در بازار باشيد، هرگز به يك معامله گر موفق موفق تبديل نخواهيد شد. نكته اين است كه شما روي اين مشكل تمركز مي كنيد تا زماني كه آن را از بين ببريد و به آن نشان دهيد كه رئيس كيست.

مشكل: فرض كنيد به سوال 3 در بالا "نه" پاسخ داده ايد، زيرا يك روال معاملاتي منظم روزانه نداريد كه از آن پيروي مي كنيد و گمان مي كنيد كه اين دليل بزرگي براي از دست دادن پول است.

راه حل: يك بار در روز پس از بسته شدن نيويورك شروع به نوشتن «تفسير روزانه» خود براي بازارهاي مورد علاقه خود كنيد. هفته گذشته مقاله اي در مورد چگونگي ايجاد يك روال معاملاتي روزانه نوشتم، آن را بخوانيد تا اطلاعات بيشتري در اين مورد بدست آوريد و شروع به تمركز بر رفع فقدان روال معاملاتي خود كنيد.

مشكل: فرض كنيد به سوال شماره 6 پاسخ "بله" داده ايد و دائماً به نمودارهاي خود چسبيده ايد زيرا به بازه هاي زماني پايين تر معتاد شده ايد يا فقط به حضور در بازار معتاد هستيد.

راه حل: بهترين راه براي كاهش اعتياد خود به بازه هاي زماني كمتر اين است كه ابتدا اطلاعاتي در مورد بهترين بازه هاي زماني براي تجارت به دست آوريد. هنگامي كه اين كار را انجام دهيد، به وضوح خواهيد ديد كه بازه هاي زماني بالاتر مانند نمودار 4 ساعته و روزانه راهي براي رفتن هستند. من مقالات زيادي در مورد معامله در بازه هاي زماني بالاتر دارم، مانند مقاله اي كه شما را به آن پيوند دادم و موارد ديگر. بنابراين سايت من را بيشتر مطالعه كنيد و در مورد اينكه چرا تجارت بازه هاي زماني پايين بسيار خطرناك است، بيشتر خواهيد آموخت. در مرحله بعد، شما بايد به سادگي نگاه كردن به هر چارچوب زماني زير 1 ساعت را متوقف كنيد، دوباره، اين يك تمرين در نظم و انضباط است. شما بايد خود را مجبور كنيد كه به نمودارهاي 5 دقيقه اي نگاه نكنيد ... اگر نمي توانيد آن سطح از نظم و انضباط را حتي براي 1 ماه مديريت كنيد، احتمالاً به هر حال نبايد معامله كنيد.

اگر هنوز براي شما روشن نيست، كاري كه من در اينجا انجام مي دهم شناسايي مشكل و سپس ايجاد راهي براي رفع آن است. اگر در مرحله 1 صادقانه به سوالات پاسخ ندهيد يا متوجه نشده باشيد كه چرا هنوز موفق نشده ايد، واضح است كه نمي توانيد اين كار را انجام دهيد.

من در واقع از شما مي خواهم كه آن را مانند آنچه در بالا نوشتم بنويسيد. مشكل را با عبارات خاص ليست كنيد و سپس در زير آن راه حل را ليست كنيد. در صورت نياز، اين را در برنامه معاملاتي خود قرار دهيد. فقط مطمئن باشيد كه رفع مشكلات خاصي كه شناسايي كرده ايد در حال حاضر به تمركز اصلي در تجارت شما تبديل شده است.
 مرحله 3: از برنامه خود منحرف نشويد

تجارت منظم چند بار بعد از يك غيبت طولاني دوباره ورزش را شروع كرده ايد و 1 يا 2 ماه مداوم به باشگاه رفته ايد و زماني كه دچار آنفولانزا يا ويروس بد ديگري شده ايد كه شما را از روال عادي زندگيتان خارج مي كند، سالم غذا مي خوريد؟ اينكه چقدر زود به روال خود باز مي‌گرديد، چيزي است كه «مردها را از پسرها» جدا مي‌كند.

همه ما اتفاقاتي مي افتيم كه مانع از انجام بهترين تلاش هاي ما مي شود، چه در تجارت، مدرسه، سلامت يا تجارت. كليد آنها اين است كه اجازه ندهيد يك اتفاق ناگوار كل تلاش شما و تمام پيشرفتي را كه تا آن مرحله داشته ايد از مسير خارج كند. وينس لومباردي، مربي مشهور فوتبال آمريكايي، زماني اين را به بهترين وجه بيان كرد كه گفت: "اين نيست كه زمين بخوري، مهم اين است كه بلند شوي."

نكته كليدي در اينجا اين است كه "چسب" كه در واقع به شما امكان تبديل شدن به يك معامله گر موفق را مي دهد اين نيست كه بفهميد چرا پول خود را از دست مي دهيد و برنامه اي براي رفع آن همانطور كه در بالا توضيح داديم طراحي كنيد، بلكه اين نيست كه آيا مي چسبيد يا خير. به آن طرح(هاي) بعد از اينكه چند معامله باخت را زديد. دقيقاً به خاطر همين كمبود «چسب» است كه بهترين تلاش‌هاي معامله‌گران درست از مسير خارج مي‌شود و به سياه‌چاله آرزوهاي معاملاتي پرواز مي‌كنند.

تبديل كردن خود به موفقيت در هر كاري در واقع فقط يك موضوع عادت است. تجارت تفاوتي ندارد. آيا نظم و انگيزه لازم را براي غلبه بر هر چيزي كه باعث شكست شما در بازار مي شود را داريد؟ صادقانه بگويم، دليل شكست شما احتمالاً يكي از مسائلي است كه در مرحله 1 ذكر كردم، همانطور كه قبلاً گفتم ... اكثر معامله گران تمايل دارند به همان چند دليل كوچك شكست بخورند. آيا اين براي شما روشن نمي‌كند كه اصلي‌ترين چيزي كه معامله‌گران موفق را از انبوه بازنده‌ها جدا مي‌كند اين است كه معامله‌گران موفق كمي عميق‌تر حفاري كردند، تلاش بيشتري كردند و صرفاً انگيزه بيشتري براي رفع مشكلات معاملاتي خود داشتند؟

من خبري براي شما دارم، هيچ كس به عنوان وارن بافت يا جورج سوروس به دنيا نمي آيد، عليرغم آنچه ممكن است خوانده باشيد، معامله گران و سرمايه گذاران حرفه اي از اين طريق از رحم بيرون نمي آيند. بله، برخي از افراد از نظر صبر، انضباط و علاقه به بازارهاي مالي، شيمي مغز كمي بهتري دارند، اما به هيچ وجه متولد شدن با شيمي مغز متفاوت چيزي نيست كه اگر بخواهيد به اندازه كافي بد باشيد، نمي توانيد بر آن غلبه كنيد. نكته اي كه من سعي مي كنم به آن اشاره كنم اين است: آيا واقعاً مي خواهيد يك معامله گر ناموفق باقي بمانيد زيرا به سادگي سعي نكرديد به اندازه كافي نظم و انضباط داشته باشيد تا برنامه اي را براي از بين بردن مشكلات معاملاتي خود دنبال كنيد؟ من تقريباً مطمئن هستم كه پاسخ شما يك "نه!" است.
مرحله نهايي…

"گام نهايي" در واقع فقط تعهد است. آيا متعهد مي شويد كه روش تجارت خود را تغيير دهيد؟ من در اين مقاله يك طرح بسيار مؤثر براي رفع مشكلات معاملاتي به شما ارائه كرده ام، بنابراين واقعاً تنها بهانه اي كه براي شما باقي مي ماند كمبود انگيزه است، چيزي كه من سعي مي كنم از طريق اين مقاله و ساير مقالات به شما كمك كنم. كه من نوشته ام اما من نمي توانم به خانه شما بيايم و يك سطل آب سرد روي سرتان بريزم، بنابراين اين شما هستيد كه واقعاً به آنچه در اين مقاله و مقالات ديگر مي گويم گوش دهيد و شروع به جمع كردن آن كنيد. اگر مي‌خواهيد براي تبديل شدن به يك معامله‌گر موفق كمك بيشتري دريافت كنيد، دوره‌هاي تجاري من و انجمن اعضا را براي منابع اضافي بررسي كنيد. شما همچنين مي توانيد در اينجا با من تماس بگيريد.

منبع:

اليوت ويو

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ

به سادگي معاملات فاركس را به نفع خود تمام كنيد



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

بهمن ۱۴۰۱
آذر ۱۴۰۱
آبان ۱۴۰۱
مهر ۱۴۰۱
شهريور ۱۴۰۱
مرداد ۱۴۰۱


پيوند ها

خريد اپل ايدي
سئو
ساخت وبلاگ
برقكار سيار
ويزيت پزشك در منزل





 



[ ساخت وبلاگ ]