آموزش تريد و فاركس + بورس

آموزش تريد و فاركس + بورس

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۲۶ مرداد ۱۴۰۱
تجارت اجتماعي چيست؟

تا چه حد يك معامله گر فعال هستيد؟ اگر در حال خواندن اين مطلب هستيد، به احتمال زياد از اينكه دنياي تجارت CFD و تجارت عمومي چقدر بزرگ شده است، به خوبي آگاه هستيد.

شايد حتي بيشتر از اين، شما خود را بيشتر در دنياي تجارت و مالي غوطه ور مي كنيد. روند معامله گران خرده فروشي مطمئناً وارد شده است و نشان خود را در جهان نشان داده است.

ممكن است براي شما هم پيش آمده باشد كه روندهاي فرعي جديدي را در مبحث تجارت آنلاين كشف كرده باشيد – به عنوان مثال، ممكن است از خود بپرسيد: تجارت اجتماعي چيست؟ تجارت كپي چيست؟ آيا آنها يك چيز در نظر گرفته مي شوند؟ با تجارت آينه اي اشتباه نشود، تجارت اجتماعي و تجارت كپي در دنياي مدرن تجارت با يكديگر در هم تنيده شده اند - در حالي كه تفاوت هاي مكمل خود را حفظ مي كنند.

اجازه دهيد در اينجا به جزئيات بيشتر در مورد "تجارت اجتماعي چيست؟" بپردازيم. تفاوت ها را درك كنيد و چگونه مي توانيد وسايل نقليه مرتبط را در سفر تجاري خود اعمال كنيد.

بيشتر بدانيد:

هفت نقل قول معاملاتي براي كمك به روانشناسي تجارت شما
تجارت اجتماعي: مقدمه

همانطور كه ما ثابت كرده ايم، مطمئناً تجارت اجتماعي در چند سال اخير روند رو به رشدي داشته است. رشد و پيشرفت هر صنعتي عوامل تاثيرگذار مختلفي دارد. يكي از اين عوامل كه هميشه وجود دارد، رويدادها يا اخباري است كه جهان را تحت تأثير قرار مي دهد. همه گيري سال 2020 كه اكنون در اكثر سال هاي 2021 سرايت كرده است، محرك بزرگي در محبوبيت تجارت اجتماعي بوده است.

به طور خلاصه اتفاقي كه چندي پيش روي داد، بازارها سقوط كردند و با افت بسيار منفي با اولين شيوع اين بيماري همه گير مواجه شدند. مردم شغل خود را از دست دادند، در خانه كار مي كردند يا درآمدشان به شدت كاهش يافته بود. واقعيتي كه براي بسياري از كارگران عادي و روزمره به شدت ضربه خورد، مي توان گفت اين زماني است كه ظهور تاجر خرده فروشي واقعاً به اوج خود رسيده بود. چارلز شواب حتي مطالعه اي را انجام داد كه دقيقاً اين را ثابت مي كرد و سال 2020 را به عنوان "سرمايه گذار نسل" معرفي كرد.

از آن زمان بسياري از افراد براي يادگيري نحوه معامله در بازار سهام در كارگزاران فاركس و CFD ثبت نام كرده اند. البته آموزش در اين صنعت كليدي است. هميشه بايد در نظر داشت كه معامله در هر ظرفيتي ريسك دارد و هر چه بيشتر اين را درك كنيد و از مديريت ريسك موثر استفاده كنيد، مستعد موفقيت خواهيد بود.

معامله گران جديد مطمئناً سبك، بخش بازار ترجيحي و در معرض ديد خود را پيدا كرده اند، اما در ميان اين تغيير در صنعت، تجارت اجتماعي نيز جايگاه خود را پيدا كرده است. تعداد فزاينده اي از معامله گران خرده فروشي وجود دارد كه به سبك معاملاتي خود اطمينان پيدا كرده اند، اما ممكن است در بازارهاي خاص وقت يا تخصص نداشته باشند.

اصطلاح "تجارت اجتماعي" زماني كه بسياري از معامله گران متوجه مي شوند كه از تجارت كپي براي افزايش فعاليت تجاري خود استفاده مي كنند، به كار گرفته شده است. اين همچنين يادآور استراتژي معاملاتي بسيار قديمي تري است كه به عنوان معاملات آينه اي شناخته مي شود، كه صرفاً بر تقليد از استراتژي معاملاتي يك معامله گر يا نمونه كار ديگر (و نه موقعيت هاي دقيق، مانند معاملات كپي) تمركز دارد.

اكنون كه تا حدودي در مورد عوامل تأثيرگذار كه تجارت اجتماعي را به آنچه كه امروز است مي‌شناسيد، بياييد به جزئيات بيشتري برويم تا به سؤال اصلي پاسخ دهيم، تجارت اجتماعي چيست؟

براي آشنايي بيشتر با تجارت آينه‌اي روي لينك زير كليك كنيد:

https://admiralmarkets.com/education/articles/automated-trading/mirror-trading-1

تجارت اجتماعي

تجارت اجتماعي چيست؟ ما آن را به ساده‌ترين روش تجزيه مي‌كنيم، زيرا به طور كلي، توضيح نسبتاً ساده‌اي است. تجارت اجتماعي اساساً شكلي از سرمايه گذاري است كه بر مشاركت جامعه متمركز است - سرمايه گذاران هم رفتارهاي تجاري ديگران را دنبال مي كنند و هم آنها را مشاهده مي كنند.

اين به اصطلاح جامعه معمولاً در يك پلت فرم تحت اللفظي قرار مي گيرد كه معامله گران مي توانند فعاليت معامله گران ديگر را تماشا كنند، نظرات آنها را دنبال كنند و خودشان نظرات و نظرات خود را بيان كنند.

تجارت اجتماعي به شما نگاهي جذاب به تجزيه و تحليل داده هاي مالي بر اساس حركات معامله گر موفق مي دهد، با گزينه اي براي استفاده از تجارت كپي براي كپي كردن واقعي حركات و استراتژي هاي دقيق آنها.

چرا تجارت اجتماعي محبوب است؟ خب، از نظر تئوري، براي شركت كردن نيازي به داشتن دانش زيادي نداريد... مخصوصاً اگر صرفاً به خاطر يادگيري از معامله گران با تجربه پيروي مي كنيد. هر كسي مي تواند درگير شود، اطلاعات به طور كلي براي همه سطوح تحصيلي به خوبي توضيح داده شده است. اين يك برد-برد براي همه است.

تجارت اجتماعي، به عنوان يك مفهوم، در واقع چتر كلي است كه هم تجارت كپي و هم تجارت آينه اي را در خود جاي داده است. اين دو، استراتژي‌هاي معاملاتي خاصي هستند كه مي‌توانند در نتيجه محيط تجارت اجتماعي اجرا شوند.

روند رو به رشد محبوب تجارت اجتماعي مي تواند به طور بالقوه نياز به بسياري از موقعيت هاي سنتي در دنياي مالي را برطرف كند. به عنوان مثال، مشاوران مديريت ثروت از زمان بحران مالي به طور كلي اعتماد زيادي را به مشتريان از دست داده اند. افراد آينده پول خود را به معناي واقعي كلمه در دستان خود مي گيرند. يك راه حل كم هزينه مانند تجارت اجتماعي ناگهان بسيار منطقي است.

قبل از اينكه اين بخش را كامل كنيم، به تفاوت هاي اساسي زير توجه كنيد:

    تجارت آينه اي: اولين استراتژي معاملاتي كه در سال 2000 پديدار شد، تجارت آينه اي با معاملات خودكار مرتبط است. اين شامل تكرار يك استراتژي است كه توسط يك معامله گر برنامه ريزي شده و بر روي سرور شركتي كه خدمات معاملاتي را ارائه مي دهد ميزباني مي شود تا آن را در دسترس كاربراني قرار دهد كه مي خواهند آن را اجرا كنند.
    تجارت كپي: در اين مورد، معامله گران موفق اين امكان را دارند كه براي معامله گران ديگر ثبت نام كنند تا با هزينه ماهانه اندكي، موقعيت دقيق خود را كپي كنند. در حالي كه شخصي كه كپي مي كند هميشه كنترل تنظيمات را در دست دارد، آنها اساساً حساب خود را براي باز كردن و بستن موقعيت هاي دقيق معامله گري كه مي خواهند كپي كنند تنظيم مي كنند.
    تجارت اجتماعي: اين مؤلفه واقعاً مهمترين است - تجارت اجتماعي موضوع اصلي است كه هم معاملات آينه اي و هم تجارت كپي را در خود جاي داده است. علاوه بر اين، تجارت اجتماعي به طور كلي به عنوان يك پلت فرم واقعي عمل مي كند كه در آن مي توانيد فعاليت هاي تجاري ديگران را مشاهده، به اشتراك بگذاريد و نظر دهيد.

مزاياي تجارت اجتماعي

همانطور كه ممكن است تصور كنيد، تجارت اجتماعي و استفاده از تجارت كپي در استراتژي كلي شما مي تواند مزاياي بالقوه اي را به همراه داشته باشد. هنگامي كه يك معامله گر مورد علاقه را پيدا كرديد، مي توانيد به راحتي و به سرعت در «تجارت كپي» ثبت نام كنيد. اين به شما اين امكان را مي دهد كه در ساير بازارهاي مورد علاقه قرار بگيريد و از مجموعه مهارت هاي اضافي در ميان مزاياي ديگر استفاده كنيد.

در زير برخي از مزاياي اصلي تجارت اجتماعي را خلاصه مي كنيم:

✅ امكان برقراري ارتباط با معامله گران ديگر، امكان پرسيدن سوالات در مورد انواع بازارها، ترديد در مورد تكنيك ها، بحث در مورد رويدادي كه سرمايه گذاران را تحت تاثير قرار مي دهد و غيره را ارائه مي دهد.

✅ اين امكان را به شما مي دهد كه بدون تجربه قبلي شروع به معامله كنيد و كم كم از معامله گران با تجربه ياد بگيريد، زيرا تجربه عملي كسب مي كنيد.

✅ آن دسته از معامله‌گراني كه از فشارهاي بالا حمايت نمي‌كنند و به راحتي تحت تأثير احساسات قرار مي‌گيرند، مي‌توانند با كپي كردن موقعيت‌هاي معامله‌گران ديگر، راهي براي سرمايه‌گذاري عاقلانه‌تر در تجارت اجتماعي بيابند.

معايب تجارت اجتماعي

در حالي كه مطمئناً تجارت اجتماعي مزايايي دارد، البته معايبي نيز وجود دارد كه بايد از آنها آگاه باشيد. تجارت اجتماعي نبايد به عنوان يك روش "معجزه آسا" براي تجارت در نظر گرفته شود كه نياز به عقل سليم و دقت لازم را از بين مي برد.

هنگام استفاده از تجارت اجتماعي و تجارت كپي در استراتژي خود، نكات زير را در نظر بگيريد:

❌ معامله گران جديدي كه تصميم به تجارت اجتماعي به عنوان اولين شكل تماس خود با بازار دارند، مي توانند راحت باشند، عمليات خود را به دست متخصصان بسپارند و به درستي آموزش نبينند. اين منجر به درك پايين‌تري از ريسك مي‌شود، كه هنگام تصميم‌گيري درباره ميزان سرمايه‌گذاري خطرناك است.

❌ مشخصات ريسك و سرمايه اي كه ما داريم مي تواند بسيار متفاوت از تريدري باشد كه ما آن را تكرار مي كنيم، بنابراين هنگام تكرار برخي استراتژي هاي پرخطر مانند اسكالپينگ، بايد مراقب باشيم.


تجارت اجتماعي: نتيجه گيري

اين مطالب حاوي توصيه‌هاي سرمايه‌گذاري، توصيه‌هاي سرمايه‌گذاري، پيشنهاد يا درخواست براي هرگونه معامله در ابزارهاي مالي نيست و نبايد تفسير شود. لطفاً توجه داشته باشيد كه چنين تجزيه و تحليل معاملاتي يك شاخص قابل اعتماد براي عملكرد فعلي يا آينده نيست، زيرا ممكن است شرايط در طول زمان تغيير كند. قبل از تصميم گيري براي سرمايه گذاري، بايد از مشاوران مالي مستقل مشاوره بگيريد تا اطمينان حاصل كنيد كه خطرات را درك مي كنيد.

براي شركت در دوره رايگان آموزش فاركس اينجا كليك نماييد!

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۲۶ مرداد ۱۴۰۱
هفت نقل قول معاملاتي براي كمك به روانشناسي تجارت شما

روانشناسي تجارت موضوع بسيار مهمي است كه ذهن شما را درگير مي كند. در بسياري از موارد، توانايي تسلط بر روانشناسي تجارت است كه معامله گران موفق را از افراد ناموفق جدا مي كند.

به منظور كمك به شما در مقابله با اين جنبه از معاملات، ما ليستي از هفت مورد از مظنه هاي معاملاتي مورد علاقه خود را از برخي از موفق ترين سرمايه گذاران و معامله گران گردآوري كرده ايم. ما به آنچه مي‌توانيد از اين مظنه‌ها بياموزيد و اينكه چگونه مي‌توانند به روانشناسي معاملاتي شما كمك كنند نگاه مي‌كنيم – در نهايت، چه كسي بهتر از افرادي است كه آنجا بوده‌اند و خودشان اين كار را انجام داده‌اند.

موفق بودن زمان مي برد

مهم نيست چقدر استعداد يا تلاش زياد است، برخي چيزها فقط زمان مي برد. شما نمي توانيد با باردار شدن 9 زن در يك ماه بچه دار شويد.

جمع‌آوري فهرستي از بهترين قيمت‌هاي معاملاتي و درج نكردن چيزي از مسلماً موفق‌ترين سرمايه‌گذار تمام دوران، تقريباً جرم خواهد بود. بنابراين، ما فهرست نقل قول‌هاي روان‌شناسي تجارت خود را با يك شوخي طنز از كسي جز «اوراكل اوماها» - وارن بافت شروع مي‌كنيم.

وارن بافت بيش از 100 ميليارد دلار دارايي خالص دارد و در حال حاضر مديرعامل و رئيس هيئت مديره بركشاير هاتاوي - يك شركت هلدينگ چندمليتي است كه بافت از دهه 70 از طريق آن سرمايه گذاري كرده است.

بركشاير هاتاوي به طور كامل مالك چندين شركت است - از جمله GEICO (شركت بيمه كاركنان دولت)، Duracell و Fruit of the Loom - و داراي موقعيت هاي اقليت قابل توجهي در بسياري از شركت هاي فهرست شده، از جمله شركت كرافت هاينز، شركت كوكاكولا، بانك آمريكا، آمريكايي است. اكسپرس و اپل.

از سال 1965، بركشاير هاتاوي ميانگين رشد سالانه ارزش دفتري حدود 19 درصد داشته است. در زمان نگارش اين مقاله، سهام كلاس A آن بيش از 430000 دلار به ازاي هر سهم معامله مي شود.

اگرچه به وضوح طبيعت سبكي دارد، اما يك نكته جدي وجود دارد كه مي‌توانيم آن را از نقل قول بافت بالا حذف كنيم و اين درس مهمي براي معامله‌گران نوپا است كه قبل از شروع كار ياد بگيرند.

بسياري از معامله گران مبتدي در شروع كار تجاري خود با روياهاي موفقيت فوري و يك شبه ثروتمند شدن مقصر هستند. ناگفته نماند كه اين نوع روياها فقط همين هستند، روياها. در واقعيت، بسيار بعيد است كه بخواهيد بلافاصله تجارت را شروع كنيد و موفق شويد.

معامله گران و سرمايه گذاران موفق به اين دليل موفق هستند كه وقت خود را صرف يادگيري، تمرين، تجزيه و تحليل و تكميل رويكرد خود در بازارهاي مالي كرده اند. براي اينكه بتوانيد موفق شويد، بايد بپذيريد كه نه تنها كار سخت و فداكاري مي‌طلبد، بلكه به زمان نيز نياز دارد.

بيشتر بدانيد:

احساسات بازار فاركس چيست؟
صبور باشيد و زياده روي نكنيد

اگر اكثر معامله گران ياد بگيرند كه در 50 درصد مواقع روي دست بنشينند، پول بسيار بيشتري به دست خواهند آورد.

اين قيمت معاملاتي از بيل ليپشوتز، مردي كه از موقعيت تقريباً افسانه اي در ميان معامله گران مشتاق و با تجربه فاركس برخوردار است، مي آيد.

درسي كه مي توانيم از نقل قول ليپشوتز بگيريم، اهميت هنر صبر است. يك اشتباه بسيار رايج براي معامله گران مبتدي كه مشتاق كسب سود سريع هستند، معامله بيش از حد است. اين، به ناچار، هميشه منجر به افزايش زيان مي شود.

به جاي اينكه در هر فرصتي وارد بازار فاركس شويد، يك استراتژي معاملاتي طراحي كنيد و به آن پايبند باشيد. صبور و منضبط باشيد و فقط در معاملاتي وارد شويد كه شرايط از پيش تعيين شده شما برآورده شده باشد. به اين ترتيب مي توانيد مطمئن باشيد كه از بسياري از ضررهاي غير ضروري جلوگيري خواهيد كرد.

متأسفانه بيل ليپشوتز اين درس را به سختي آموخت. او پس از دريافت ارثي از سهام به ارزش 12000 دلار، فعاليت تجاري خود را در دوران دانشجويي آغاز كرد. او اين سهام را نقد كرد، شروع به معامله با وجوه حاصل كرد و توانست آنها را به 250000 دلار تبديل كند.

با اين حال، در يك پيچ بي رحمانه از سرنوشت، يك تصميم تجاري ضعيف باعث شد كه او همه چيز را از دست بدهد! اما، و در اينجا مي‌توانيم درس ديگري از ليپشوتز بگيريم، او تسليم نشد، به تجارت ادامه داد و پس از فارغ‌التحصيلي، به بخش ارز خارجي در Salomon Brothers پيوست، جايي كه به طور متوسط ​​سالانه 300 ميليون دلار درآمد داشت. محكم او اكنون مدير پورتفوليو مديريت در Heatherغير مجاز مي باشدe Capital Management است كه يكي از بنيانگذاران آن بوده است.

به طور منظم استراحت كنيد

"زماني براي طولاني رفتن، زماني براي كوتاه رفتن و زماني براي ماهيگيري وجود دارد."

جسي ليورمور، اگرچه براي بيش از 80 سال مرده است، اما هنوز در بسياري از محافل سرمايه گذاري افسانه اي است و اين اوست كه نقل قول زيركانه بالا را ابداع كرد. ليورمور به دليل كسب سود در حدود 100 ميليون دلار در سال 1929 از سقوط وال استريت، با ورود به موقعيت هاي فروش بزرگ در اوايل سال، مشهور است.

اين مظنه معاملاتي به ما يادآوري مي‌كند كه استراحت منظم از معاملات مهم است. ما قبلاً به خطرات بيش از حد معامله اشاره كرديم و در اينجا بر اهميت گذراندن زمان دور از ترمينال معاملاتي خود هر از چند گاهي تأكيد خواهيم كرد.

طبيعي است كه احساسات ما هر از چند گاهي بر ما مسلط شود و در هنگام معامله، اين معمولاً به ضرر تبديل مي شود. استراحت كردن از معاملات راهي عالي براي جلوگيري از اين اتفاق است، به خصوص پس از يك رشته ضرر.

ليورمور معامله گر بسيار موفقي بود، با اين حال، اگر به نقل قول خود در بالا توجه بيشتري مي كرد، ممكن بود حتي موفق تر بود. او در طول زندگي حرفه‌اي خود چندين بار ثروت خود را از دست داد و در زمان مرگ، بدهي‌هايش بيش از دارايي‌هايش بود.
ياد بگيريد چگونه از دست بدهيد

«در اين تجارت، اگر خوب هستيد، از هر ده بار شش بار حق با شماست. هرگز از هر ده نه بار حق با شما نيست.»

سومين مورد در ليست مظنه هاي معاملاتي ما كه به روانشناسي معاملاتي شما كمك مي كند، از پيتر لينچ - يك مدير صندوق سرمايه گذاري نمادين است. بين سال‌هاي 1977 و 1990، لينچ مسئول مديريت صندوق ماژلان در فيدليتي بود و در اين مدت ميانگين سالانه بيش از 29 درصد بازدهي مشتريانش را داشت. براي در نظر گرفتن اين رقم، S&P 500 به طور متوسط ​​رشد سالانه حدود 15 درصد در دوره زماني مشابه داشته است.

هنگامي كه تجارت را شروع مي كنيد، يكي از اولين چيزهايي كه بايد بپذيريد، و به سرعت، اين است كه ضرر و زيان اتفاق مي افتد. نه تنها اتفاق مي‌افتند، بلكه به طور منظم اتفاق خواهند افتاد. آنچه نقل قول لينچ به ما يادآوري مي كند اين است كه اين كاملاً طبيعي است، نه فقط براي مبتديان، بلكه براي سرمايه گذاران كهنه كار مانند خود لينچ.

وقتي معامله اي را از دست مي دهيد، به خودتان اجازه ندهيد فكر كنيد كه اين پايان دنياست. به شرايط از دست دادن خود نگاه كنيد، ببينيد چه درس هايي مي توانيد از آن بياموزيد و سپس ادامه دهيد.

ضرر بخشي جدايي ناپذير از معاملات است و هنگامي كه اين را بپذيريد، براي روانشناسي معاملاتي شما معجزه مي كند. همانطور كه لينچ مي گويد، يك معامله گر موفق كسي نيست كه هميشه برنده باشد. هيچ كس هميشه برنده نمي شود. يك معامله گر موفق كسي است كه وقتي درست مي گويد سود بيشتري مي برد تا وقتي كه اشتباه مي كند ضرر مي كند.
به معاملات خود وابسته نشويد

"بازارها مي توانند بيش از آن كه شما حلال بمانيد غيرمنطقي باقي بمانند."

جان مينارد كينز اقتصاد را در مواجهه با ركود بزرگ در دهه 1930 انقلابي كرد. مكتب فكري حاصل، اقتصاد كينزي، هنوز چارچوبي را براي چگونگي واكنش دولت‌ها در سراسر جهان در مواقع بحران‌هاي مالي فراهم مي‌كند.

نقل قول كينز در بالا به ما در مورد خطر قيمت گذاري نادرست در بازارهاي مالي هشدار مي دهد.

براي اينكه يك معامله گر موفق باشيد، بايد بدانيد كه مهم نيست چقدر تجزيه و تحليل انجام داده ايد، مهم نيست كه چقدر احتمال مي دهيد كه به نفع شماست يا چقدر احساس مي كنيد كه حق با شماست. بسياري از مواقع وجود دارد كه بازارها آنطور كه شما انتظار داريد رفتار نمي كنند.

پول زيادي توسط معامله گراني از دست مي رود كه موقعيت هاي خود را از دست مي دهند به اين اميد كه بازار تغيير كند. اما واقعيت اين است كه همانطور كه كينز گفت، شما مي توانيد موجودي حساب خود را مدت ها قبل از توافق بازار با شما از دست بدهيد.

هرگز از نظر عاطفي به يك تجارت وابسته نشويد. اگر به راه شما پيش نمي رود، خيلي بهتر است از دست دادن خود كوتاه بياييد تا اينكه همه چيز را از دست بدهيد. مديريت ريسك خوب بخش مهمي از تجارت آنلاين است كه شامل استفاده از ابزارهايي مانند استاپ ضرر است.

هرگز در يك معامله زياد ريسك نكنيد

«اين تجارت پنبه تقريباً براي من شكست‌دهنده بود. در آن لحظه بود كه گفتم: «آقا. احمق، چرا همه چيز را در يك معامله به خطر مي اندازيم؟ چرا زندگي خود را به دنبال خوشبختي به جاي درد قرار ندهيد؟»

پل تودور جونز، موسس شركت سرمايه گذاري تودور، يك ميلياردر مدير صندوق تاميني از ايالات متحده است. او در سال 1987 به دليل پيش‌بيني صحيح دوشنبه سياه - سقوط ناگهاني و شديد بازار سهام جهاني كه در 19 اكتبر 1987 رخ داد، تحسين شد. تخمين زده مي‌شود كه جونز با جمع‌آوري موقعيت‌هاي فروش بزرگ در زمان سقوط، 100 ميليون دلار به دست آورد.

با اين حال، نقل قول او در بالا به رويدادي اشاره دارد كه هشت سال قبل از دوشنبه سياه رخ داده است. جونز خود را در سمت اشتباه تجارت پنبه قرار داد كه منجر به زيان هاي هنگفتي شد و باعث شد در آينده خود به عنوان يك سرمايه گذار تجديد نظر كند.

شما هرگز نبايد روي هر معامله اي ريسك زيادي كنيد، مهم نيست كه چقدر در مورد آن احساس اطمينان داريد. در حالي كه هيچ قانون مشخصي براي ميزان ريسك در هر معامله وجود ندارد، به طور كلي پذيرفته شده است كه اين رقم بين 1-2٪ از كل موجودي حساب شما قرار دارد. داشتن سطح ريسك در اين اندازه به اين معني است كه شما مي توانيد بدون اينكه موجودي حساب شما خيلي سريع تخليه شود، با ضرر مواجه شويد.

براي آشنايي با ريسك ارزها در فاركس روي لينك زير كليك كنيد:

https://www.investopedia.com/terms/f/foreignexchangerisk.asp
احساسات خود را كنترل كنيد

"شما بايد به خوبي بدانيد كه چه زماني بايد دور شويد يا از دست دادن دست بكشيد و اجازه ندهيد كه اضطراب شما را فريب دهد تا دوباره تلاش كنيد."

ما مقاله خود را از جايي كه شروع كرديم، با نقل قولي از وارن بافت كامل مي كنيم.

ما مي توانيم دو امتياز از اين مظنه معاملاتي فاصله بگيريم. در مرحله اول، مهم است كه بدانيد چه زماني بايد ضررهاي خود را كوتاه كنيد. همانطور كه قبلاً اشاره كرديم، ضرر و زيان يك پيامد اجتناب ناپذير معامله است كه براي همه اتفاق مي افتد و نبايد شخصاً آن را گرفت.

ثانياً، پس از باخت، بايد كنترل احساسات خود را حفظ كنيد و اجازه ندهيد كه حركت بعدي شما را ديكته كنند. اين يك خطاي رايج، به ويژه در ميان معامله‌گران مبتدي، اين است كه احساس مي‌كنند پولي كه به تازگي از دست رفته بايد در سريع‌ترين زمان ممكن بازيابي شود. اين تفكر منجر به معاملات عجولانه مي شود كه تقريباً هميشه منجر به زيان بيشتر مي شود.

اجازه ندهيد زيان روشي را كه در آن به بازارهاي مالي نزديك مي شويد تغيير دهد. رويكرد شما بايد هميشه منطقي، غير عاطفي و با احتياط باشد.
نتيجه نهايي

اميدواريم خواندن ليست قيمت‌هاي معاملاتي ما بينشي در مورد نحوه برخورد با جنبه روانشناختي معامله به شما ارائه كرده باشد. اگر علاقه مند به كسب اطلاعات بيشتر در مورد اين موضوع هستيد، ممكن است بخواهيد مقاله ديگر ما را بخوانيد: «نكات برتر روانشناسي تجارت براي مبتديان».

البته، شما نمي توانيد ياد بگيريد كه چگونه بر روانشناسي تجارت خود مسلط شويد يا به سادگي از خواندن نقل قول هاي روانشناسي معاملاتي به يك معامله گر موفق تبديل شويد. بهترين چيزي كه به شما كمك مي كند مهارت هاي خود را به عنوان يك معامله گر توسعه دهيد، تمرين است، و بهترين مكان براي يك مبتدي براي تمرين، داشتن يك حساب معاملاتي آزمايشي بدون ريسك است.

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۲۵ مرداد ۱۴۰۱
احساسات بازار فاركس چيست؟

اين مقاله به معامله گران تفكيك دقيقي از احساسات بازار در معاملات فاركس ارائه مي دهد. اين شامل موارد زير است: تجزيه و تحليل احساسات، نحوه بهره مندي از احساسات بازار، انواع مختلف شاخص هاي احساسات موجود در بازار، و موارد ديگر!

همه معامله گران فاركس (FX) در جامعه تجارت جهاني هميشه در مورد بازار فاركس نظر دارند. علاوه بر اين، هركسي تصور شخصي از اينكه چرا بازار FX به روش خاصي در حال حركت است، دارد، و در طول معاملات است كه معامله‌گران FX در هر معامله‌اي كه انجام مي‌دهند، اين ديدگاه را آشكار مي‌كنند.

صادقانه بگويم، واقعاً مهم نيست كه يك معامله گر فاركس چقدر متقاعد باشد كه بازارها در جهت خاصي حركت خواهند كرد. علاوه بر اين، يك عامل نامربوط اين است كه خطوط روند چگونه به خوبي رديف مي شوند، زيرا در نهايت ممكن است معامله گر در نهايت ضرر كند. يك معامله گر فاركس بايد درك كند كه بازار فاركس تركيبي از ديدگاه ها، ايده ها و نظرات مختلف است.

بيشتر بدانيد:

استفاده از شاخص هاي احساسات بازار فاركس
احساسات بازار چيست؟

هر چه تعداد شركت كنندگان در بازار بيشتر باشد، عناصر فردي كه در بالا ذكر شد بيشتر مي شود. همه اينها ما را مجبور مي كند ادعا كنيم كه تركيبي از احساسي كه فعالان بازار دارند همان چيزي است كه تحت عنوان احساسات بازار فاركس شناخته مي شود. به عبارت ديگر، اين احساس يا ايده غالب است كه اكثريت قريب به اتفاق بازار فاركس احساس مي‌كنند مسير فعلي بازار FX را به بهترين شكل توضيح مي‌دهد.
تحليل احساسات

عمل قيمت بايد از نظر تئوري منعكس كننده تمام اطلاعات موجود در بازار فاركس باشد، اگرچه بايد در نظر داشته باشيد كه اين كار بسيار فراتر از يك كار ساده براي معامله گران فاركس است. بازارهاي فاركس فقط تمام اطلاعات موجود را منعكس نمي كنند، زيرا معامله گران فوراً به روشي مشابه عمل مي كنند. در اين مرحله، تحليل احساسات وارد عمل مي شود. ممكن است تعجب كنيد كه چه چيزي اين نوع را از تحليل تكنيكال و تحليل بنيادي متفاوت مي كند.
تحليل احساسات چيست؟

تحليل احساسات نوعي تحليل FX است كه بر نشان دادن و در نتيجه سنجش وضعيت كلي رواني و عاطفي همه شركت كنندگان در بازار ارز متمركز است.

اين نوع تجزيه و تحليل فاركس تلاش مي كند تا كميت كند كه چند درصد از شركت كنندگان بازار FX صعودي يا نزولي هستند، به عبارت ديگر، خوش بين يا بدبين هستند. هنگامي كه احساسات اكثريت بازار فاركس با موفقيت شناسايي شد، يك تحليلگر خاص در سمت مخالف اين فرضيه كه جمعيت اشتباه مي كند، موضع مي گيرد.

معامله فقط بر اساس احساسات يك تكنيك مخالف است كه به شدت به نسبت خرس و گاو نر و ساير شاخص هاي احساسات بستگي دارد. در عوض، تحليل احساسات اغلب در تركيب با تحليل بنيادي يا تكنيكال اعمال مي شود تا عمق بيشتري به درك معامله گر از بازار فاركس اضافه كند. بايد توجه داشته باشيد كه استفاده از هر سه نوع تحليل به طور همزمان مي تواند بسيار زياد باشد، اما مطمئنا ارزش تلاش را دارد.

براي اينكه بدانيد بهترين روش تجزيه و تحليل براي معاملات فاركس چيست؟ روي لينك زير كليك كنيد!

https://www.investopedia.com/ask/answers/forex/best-method-of-forex-analysis.asp

استفاده از احساسات بازار به نفع شما

احساسات بازار يك محاسبه نسبتاً جديد است كه كارشناسان، تحليلگران و استراتژيست هاي بازار را در مورد احساس عمومي آنها در بازار نظرسنجي مي كند. هدف را مي توان به شرح زير توصيف كرد؛ وقتي به احساسات در بازار فاركس نگاه مي كنيد، مي خواهيد ببينيد كه افكار سرمايه گذاران در بازار چيست. بدون شك يكي از قديمي‌ترين نظرسنجي‌هاي احساسات، انجمن سرمايه‌گذاران انفرادي آمريكا است كه به عنوان نظرسنجي احساسات AAII نيز شناخته مي‌شود. اين نظرسنجي اكنون به صورت آنلاين انجام مي شود و هر پنجشنبه منتشر مي شود.

برخي از كسب و كارها داده هاي معاملاتي مانند معاملات بلوكي يا سود كوتاه و همچنين روند داستان هاي منتشر شده توسط انتشارات اخبار مالي را در نظر مي گيرند. همچنين چيزي تحت عنوان «خط كاهش پيشروي ده روزه» براي شاخص S&P 500 وجود دارد. اين معياري است كه تعداد سهام افزايش يافته را در مقابل تعداد واقعي سهام كاهش يافته جدول بندي مي كند، و اگر اين عدد براي بيش از ده روز منفي باشد، به اين معني است كه در بازار فاركس فروش بيشتري دارد.

يك پارادوكس ظاهري با احساسات فاركس وجود دارد. اين نظرسنجي‌ها يا خوانش‌ها فقط نشان مي‌دهند كه بازار كجا بوده است و نه اينكه واقعاً به كجا مي‌رود. در بيشتر مواقع اين منجر به پيش‌بيني نظرسنجي مي‌شود كه بازار برخلاف اكثريت قريب به اتفاق پيش‌بيني مي‌كند. اين به نوبه خود به اين معني است كه دوره‌هاي صعودي بالا در نهايت منجر به فروش و دوره‌هاي ركود و همچنين نزولي بازار مي‌شود كه نشان‌دهنده سقوط بازار است.

اگر همه به طور همزمان در بازار فاركس صعودي باشند، افراد كمتري براي ورود به بازار متقاعد مي شوند تا تقاضاي آتي كمتري وجود داشته باشد. برعكس، وقتي اكثريت قريب به اتفاق مردم نزولي هستند، در صورت چرخش بازار، صعودي خواهند شد. در نتيجه، اين امر منجر به ايجاد تقاضاي بيشتر براي سهام مي شود.
شاخص هاي احساسات

حذف انديكاتورهاي فاركس از اين مقاله اشتباه است. بنابراين شاخص احساسات چيست؟ اين يك نشانگر عددي يا گرافيكي است كه براي نشان دادن احساس يك گروه خاص در مورد بازار يا يك محيط تجاري و شايد در مورد عوامل ديگر ساخته شده است. شاخص‌هاي احساسات با هدف سنجش وضعيت بازار فاركس هستند. شما مي توانيد تعداد زيادي از آنها را در اينترنت پيدا كنيد. ما مي خواهيم سه شاخص خاص را كه ممكن است به عنوان مثال براي شما مفيد باشد، بيان كنيم:

    روش‌هاي متضاد با شاخص‌هاي احساسات
    گزارش تعهد معامله گران
    شاخص نوسانات (VIX)

روش‌هاي متضاد با شاخص‌هاي احساسات

رفتار جمعي اساس سرمايه گذاري مخالف است. يعني زماني كه خوش بيني در اوج است بفروشيم و زماني كه بدبيني به اوج خود رسيده و بازار واقعا به كف رسيده است، خريد كنيم. اين رويكرد تنها به دليل اين واقعيت وجود دارد كه قيمت ها توسط احساسات بازار تعريف مي شوند. رفتار جمعيت تركيبي از مقدار زيادي از افكار و فرآيندهاي مغرضانه است و بنابراين، كميت كردن آن عملا غيرممكن است.

ابزارهايي وجود دارند كه در دسته شاخص‌هاي احساسات قرار مي‌گيرند كه ممكن است براي تعريف احساسات صعودي يا نزولي از آنها استفاده كنيم. تعداد زيادي از آنها و تعداد نامحدودي راه براي تفسير آنها وجود دارد. شاخص هاي احساسات بايد با ساير شاخص ها و همچنين با تحليل بنيادي تركيب شوند. علاوه بر اين، شاخص‌هاي احساسات FX شفاف هستند و اغلب به صورت آزادانه در دسترس هستند.
گزارش تعهد معامله گران

گزارش COT (گزارش تعهد معامله‌گران) مي‌تواند اطلاعات به‌روزي را در مورد روندها، و قدرت تعهدي كه معامله‌گران در قبال اين روند دارند، با جزئيات موقعيت واقعي معامله‌گران سوداگرانه و تجاري در تنوع بازارهاي آينده ارائه دهد. بايد در نظر داشته باشيد كه فاركس يك بازار خارج از بورس (OTC) است، بنابراين بازار آينده در اينجا به عنوان نماينده اي براي بازار لحظه اي بتوني استفاده مي شود.

علاوه بر اين، كميسيون معاملات آتي كالا (CFTC) هر جمعه يك گزارش جديد COT را منتشر مي كند. مي توانيد از آن براي دريافت ايده اي از احساسات بازار فاركس براي يك دوره زماني خاص استفاده كنيد. گزارش COT در واقع حاوي بسياري از اطلاعات مفيد ديگر است، با اين حال، ماهيت گزارش اين است كه داده‌هايي را ارائه مي‌كند كه موقعيت‌هاي خريد و فروش خالص را براي هر قرارداد آتي موجود، هم براي معامله‌گران تجاري و هم براي معامله‌گران غيرتجاري نشان مي‌دهد.
شاخص نوسان (VIX)

VIX در جامعه تجارت فاركس از محبوبيت نسبتاً زيادي برخوردار است. اين به طور كلي به اين دليل است كه VIX يك نشانگر احساسات است كه براي اندازه گيري نوسانات ضمني استفاده مي شود. همانطور كه قبلاً مي دانيد، نوسان ميزان حركتي است كه قيمت از ميانگين قيمت در يك دوره زماني معين فاصله مي گيرد. علاوه بر اين، VIX نرخ نوسان ضمني را به جاي نوسانات تاريخي گزينه‌هاي خريد و فروش شده در شاخص S&P 500 اندازه‌گيري مي‌كند.

اين ويژگي شاخص احساس بازار فاركس است. اگر گزينه‌ها را به عنوان يك روش محافظتي در برابر حركت اصلاحي قيمت در برابر يك روند اصلي در نظر بگيريم، بدون شك موارد زير را درك مي‌كنيم: هر چه نوسانات ضمني بيشتر باشد، ترس در ميان روند خاصي به دنبال معامله‌گراني كه بازار فاركس به آن مي‌رسد قوي‌تر است.
نتيجه

همانطور كه مي بينيد، احساسات فاركس نقش بسيار زيادي در تجارت و سرمايه گذاري فاركس ايفا مي كند. حال و هواي اصلي در بازار ارز، معرف جهت گيري بازار است. به آنچه معامله‌گران درباره آن صحبت مي‌كنند، خواه صعودي يا نزولي باشند، پايبند باشيد. اين در واقع به سنجش نگرش رواني و عاطفي همه فعالان بازار كمك مي كند. شما مي توانيد اين تحليل را براي پيش بيني حركات بازار بر اساس وضعيت فعلي اعمال كنيد.

علاوه بر اين، براي دقيق تر و مفيدتر كردن تحليل خود، بايد از شاخص هاي احساسات استفاده كنيد. آنها مي توانند بينشي در مورد قدرت اساسي حركات بازار به شما ارائه دهند. ما به شما توصيه مي كنيم كه به دنبال خوانش هاي شديد به عنوان سيگنالي مبني بر معكوس شدن قيمت ها باشيد. با درك تمام مواردي كه در بالا ذكر شد، متوجه خواهيد شد كه احساسات بازار چيست. همچنين مطمئن شويد كه چگونه محافظت از نوسانات شما را در برابر خطرات نوسان حفظ مي كند.

براي انتخاب بروكر فاركس اين صفحه را مطالعه كنيد!

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۲۵ مرداد ۱۴۰۱
استفاده از شاخص هاي احساسات بازار فاركس

بازار فاركس ميليون ها معامله گر دارد و همه آنها استراتژي ها و فرآيندهاي فكري شخصي خود را دارند. احساسات بازار، شرايط عاطفي غالب فعالان بازار نسبت به جهت گيري هاي بازار است. احساسات بازار فاركس اغلب به عنوان روشي براي اندازه گيري رفتار جمعيت استفاده مي شود.

غريزه انسان براي پيروي از جمعيت باعث مي شود تا معامله گران ايده ها و اهداف جمعي را توسعه دهند. به عنوان مثال، هنگامي كه جمعيت خريد مي كند، اكثريت نيز خريد مي كنند و اگر جمعيت در حال فروش باشد، همين امر صادق است. آنچه كه جمعيت پيش‌بيني مي‌كنند در واقع نمونه‌اي بي‌نظير از شاخص‌هاي احساسات بازار فاركس است.

بيشتر بدانيد:

چگونه خود را به يك معامله گر موفق تبديل كنيد

سوال اين است كه چه شاخصي اين را نشان مي دهد؟ اين يك شناسه گرافيكي يا عددي است كه براي ارائه احساسات كلي فعالان بازار FX در مورد بازار فاركس ايجاد شده است. هدف كساني كه از شاخص‌هاي فاركس احساسات استفاده مي‌كنند، بررسي مي‌كنند كه چگونه رفتار آينده تحت تأثير جنبه‌هاي مختلف (مانند شرايط كلان اقتصاد، تورم، سياست و بيكاري) قرار مي‌گيرد.

از اين رو، آن شاخص‌هاي احساسات فاركس به تعيين اينكه معامله‌گران نسبت به شرايط فعلي بازار FX صعودي يا نزولي هستند كمك مي‌كنند. ما اين مقاله را تهيه كرده‌ايم تا به شما اطلاعاتي در مورد اينكه اين شاخص‌ها چيست و چگونه مي‌توانيد آنها را اعمال كنيد، ارائه كرده‌ايم.
شاخص هاي احساسات اصلي

هر حركت قيمت هر اوراق بهادار به احساسات بازار اشاره دارد. در صورتي كه اخبار كمي در مورد يك اوراق بهادار وجود داشته باشد يا حتي خبري نباشد، احساسات بازار فاركس ممكن است بزرگترين و تعيين كننده ترين عامل كوتاه مدت در تمام تغييرات قيمت باشد. حتي زماني كه ما انتشار اخبار مهمي در مورد يك شركت يا اوراق بهادار را مشاهده مي كنيم، تغييرات قيمت نهايي اغلب تقويت يا كاهش مي يابد. همه اينها به اين سوال بستگي دارد كه آيا بازار FX در آن زمان نزولي يا صعودي است.

تلاش‌هاي زيادي براي اندازه‌گيري احساسات بازار با دقت بالا انجام مي‌شود، بنابراين انواع مختلفي از شاخص‌هاي احساسات وجود دارد. برخي از شاخص‌هاي احساسات، مانند شاخص‌هاي حجم، مي‌توانند براي اوراق بهادار شخصي استفاده شوند. اكثر شاخص‌هاي FX احساسات مبتني بر استفاده از داده‌هاي گسترده بازار است.

تعدادي شاخص بازار وجود دارد كه بر اساس اين اصل استوار است، چه درست باشد چه نباشد، معامله گران فاركس ناآگاه گاهي اوقات تصميم اشتباه مي گيرند، در صدر بازار خريد مي كنند و بر اين اساس در پايين بازار مي فروشند. به عنوان مثال، يكي از شاخص هاي قديمي احساس بازار فاركس بر اساس آمار معاملات لات هاي فرد شكل مي گيرد كه تعدادي از سهام خريداري شده يا فروخته شده در لات هاي فرد را اندازه گيري مي كند، كه در واقع كمتر از 100 سهم است كه يك لات گرد را تشكيل مي دهد.

با توجه به تئوري لات هاي عجيب و غريب، فرض مي شود كه اكثر اين خريداران مقدار كمي پول براي معامله دارند و بنابراين انتظار مي رود كه كمترين پيشروترين بازيگران در بازار FX باشند. به همين دليل، انتظار مي‌رود كه در دوره اوج خوش‌بيني خريد كنند و در دوره بدبيني و زماني كه بازار به كف رسيد، بفروشند.

اگر نگاهي به معامله‌گران آگاه بيندازيم، آن‌ها خريد لات‌هاي فرد را به‌عنوان سيگنال فروش و برعكس فروش لات‌هاي فرد را به‌عنوان علامت خريد در نظر مي‌گيرند. در نهايت، آنها دقيقا برعكس اقدامات معامله گران فاركس ناآگاه انجام مي دهند. بيشتر اين انديكاتورهاي احساسات فاركس علاوه بر اين به عنوان انديكاتورهاي متضاد شناخته مي شوند. لات فرد قوي ترين شاخص نيست، شايد به دليل اين واقعيت است كه اكثريت قريب به اتفاق خريداران لات هاي فرد در واقع معامله گر نيستند.

آنها براي درازمدت و منحصراً زماني خريد مي‌كنند كه داراي مقدار مشخصي پول باشند، كه نشان مي‌دهد آنها شاخص‌هاي FX خوبي نيستند. آنچه مي تواند قابل اعتمادتر باشد، اگر در نظر بگيريم كه فروشندگان كوتاه مدت معامله گران فاركس هستند، نسبت فروش كوتاه مدت فرد به لات است. اين تعداد فروش هاي كوتاه مدت فرد تقسيم بر تعداد فروش هاي فرد است. با اين فرض كار مي‌كند كه نسبت فروش كوتاه‌مدت عجيب و غريب بالاتر، پايين بودن بازار فاركس را مشخص مي‌كند.

يكي ديگر از معرف‌هاي شاخص‌هاي احساسات كه حتي از شاخص قبلي قابل اعتمادتر در نظر گرفته مي‌شود، نسبت حجم تماس / قرار است. اين نسبت تعداد كل پيت ها به كل تماس هاي معامله شده در يك روز است. قرار دادن گزينه اي است كه ارزش آن با كاهش ارزش امنيت اساسي افزايش مي يابد. اين به اين معني است كه اگر پيش‌بيني مي‌كرديد كه قيمت اوراق بهادار اساسي در آينده نزديك كاهش مي‌يابد، يك قرارداد خريداري مي‌كنيد.

فراخوان يك گزينه مشخص است كه با افزايش ارزش امنيت اساسي، ارزش آن افزايش مي يابد. اين بدان معناست كه زماني كه پيش‌بيني مي‌كنيد قيمت كالاي اساسي به زودي افزايش يابد، تماسي را خريداري مي‌كنيد. نسبت حجم خريد/تماس يكي از متضادترين شاخص‌هاي احساسات بازار است، زيرا عمدتاً در پايين‌ترين سطح بازار فاركس حداكثر است. به همين دليل، به نظر مي‌رسد كه معامله‌گران ناآگاه زماني خريد مي‌كنند كه بازار قبلاً كاهش يافته است.

نوسانات بازار يكي ديگر از معيارهاي رايج احساسات بازار است. براي روشن شدن اين اصطلاح، اين مقدار كل است كه قيمت يك شاخص بتن يا اوراق بهادار در يك زمان معين از ميانگين قيمت، همانطور كه در يك دوره زماني خاص اندازه‌گيري مي‌شود، فاصله مي‌گيرد. سطوح بالاتر نوسان به معناي عدم اطمينان بيشتر براي معامله گران فاركس است.

معامله گران احتمالاً در مواقعي كه بازار فاركس در حال كاهش است يا در پايين ترين سطح است، احساس اضطراب بيشتري مي كنند. نرخ هاي پايين نوسان نشان مي دهد كه معامله گران FX ناآگاه احساس راحتي مي كنند و اين نشان دهنده سيگنال فروش است. نرخ بالاي نوسانات در پايين ترين سطح بازار FX، زماني كه معامله گران ناآگاه بدبين ترين نسبت به بازار هستند، منظم تر است. مثال زدني از محبوب‌ترين شاخص‌هاي احساس نوسانات بازار مهم است:

    شاخص نوسانات CBOE (VIX)
    شاخص تركيبي NASDAQ (VXN)
    شاخص S&P 100 (VXO)

شاخص هاي عرض

وسعت بازار فاركس بر اساس تعداد معيني از اوراق بهادار است كه در روند بازار شركت مي كنند. وسعت بيشتر به تأييد يك روند نزولي يا صعودي كمك مي كند. از جمله شاخص‌هاي وسعت محبوب، نسبت جديد اوج/پايين‌ها و همچنين نسبت پيشرفت/نزول است. نسبت پيشرفت/كاهش تعدادي از مسائل پيشرو را در بر مي گيرد. سهامي وجود دارد كه امروز در مقايسه با جلسه معاملاتي قبلي با افزايش قيمت بسته شد و بر اين اساس بر تعداد انتشارات كاهشي تقسيم شد.

اين تعداد سهامي است كه نسبتاً كمتر از جلسه معاملاتي قبلي بسته شده اند. همچنين نسبت جديد/پايين‌هاي جديد وجود دارد، كه تعداد شماره‌هايي است كه به بالاترين حد خود در 52 هفته تقسيم مي‌شوند بر عددي كه به پايين‌ترين حد خود در 52 هفته رسيده‌اند. هنگامي كه وسعت انديكاتورهاي احساسات فاركس در همان جهت بازار فاركس حركت مي كنند، به عنوان تاييدي از روند در نظر گرفته مي شود.

واگرايي شاخص وسعت و خود بازار سيگنالي است مبني بر اينكه روند ممكن است در حال تغيير باشد. واگرايي صعودي در پايين ترين سطح بازار فاركس رخ مي دهد، زماني كه تعداد موارد نزولي يا، براي مثال، موارد جديد-پايين در حال كاهش است، حتي زماني كه شاخص همچنان در حال كاهش است. به نوبه خود، يك واگرايي نزولي در بالاي بازار رخ مي دهد. اين زماني اتفاق مي‌افتد كه تعداد نسخه‌هاي پيشروي يا مسائل جديد-بالا نسبت به جلسات معاملاتي قبلي كاهش يابد.

شاخص هاي حجم

اجازه دهيد به سراغ نوع ديگري از شاخص‌هاي احساسات برويم. اگر احساسات بازار را مانند احساس جمعيت در نظر مي گيريد، منطقي است كه حجم رديابي مي تواند در خلاصه كردن احساسات بازار يا شايد احساسات در مورد يك امنيت خاص مفيد باشد. ما مي توانيم روش منطقي رديابي احساسات را ترسيم كنيم، و آن با توجه به حجم روندهاي نزولي يا صعودي است.

حجم بالا به عنوان تاييد كننده روند عمل مي كند، با اين حال، حركت قيمت بر اساس حجم كم اهميت بسيار كمتري دارد. معامله‌گران حرفه‌اي پيشنهاد مي‌كنند كه روي افزايش حجم تمركز كنند، جايي كه حجم به طور ناگهاني دو يا بيشتر از ميانگين قبلي افزايش مي‌يابد. اين نشانه‌ها ممكن است اخبار مهمي را در مورد يك امنيت يا يك شركت شناسايي كنند، بنابراين بررسي اخبار معقول خواهد بود.

حركات زماني قيمت بر اساس اخبار اساسي است و ممكن است روند جديدي شكل بگيرد يا روند فعلي افزايش يافته و طولاني شود. يكي ديگر از عناصر مهم شاخص هاي احساسات بازار فاركس كه بايد مورد بحث قرار گيرد، حجم موجود در تراز (OBV) است. مجموع انباشته اي است كه در روزهايي كه قيمت بالاتر بسته مي شود، حجم اضافه مي شود، و در روزهاي خاصي كه قيمت واقعاً بسته مي شود، حجم كسر مي شود.

در بيشتر مواقع، OVB چند روز قبل از اوج قيمت به حداكثر مي رسد، و حداقل چند روز قبل از پايين آمدن قيمت به دست مي آورد. بنابراين، شاخص‌هاي OBV تجمع توسط خريداران يا توزيع توسط فروشندگان را شناسايي مي‌كنند. انباشت يك علامت خريد است، در حالي كه توزيع يك علامت فروش است.

برخي از معامله‌گران، داده‌هاي حجمي را با بررسي اينكه چند درصد بسته شدن بالا يا پايين بسته از نقطه مياني فاصله دارد، اصلاح مي‌كنند. با تكميل قيمت بالا و قيمت پايين براي روز محاسبه مي شود و سپس آن را بر دو تقسيم مي كنيم. در نتيجه، حجم افزوده يا كسر شده با ميزان فاصله نزديك روز از نقطه مياني تنظيم مي‌شود.
نتيجه

بسياري از شاخص هاي احساسات و روش هاي تقريباً بي پاياني براي تفسير آنها وجود دارد. اين شاخص ها بايد با ساير شاخص ها و با تحليل بنيادي مورد استفاده قرار گيرند. ارزيابي اينكه هر يك از آن شاخص ها چقدر خوب كار مي كنند دشوار است. با اين حال، به نظر مي‌رسد كه شاخص‌هاي احساسات FX به خوبي تثبيت شده‌اند و اغلب در مطبوعات مالي گزارش مي‌شوند. به طور كلي، استفاده از شاخص ها يك رويكرد بسيار مهم در اندازه گيري احساسات بازار است.

براي آشنايي با اهميت روانشناسي تجارت روي لينك زير كليك كنيد!

https://www.investopedia.com/articles/trading/02/110502.asp

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

[ ۱ ]

 
 

 


معرفي وبلاگ

به سادگي معاملات فاركس را به نفع خود تمام كنيد



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

بهمن ۱۴۰۱
آذر ۱۴۰۱
آبان ۱۴۰۱
مهر ۱۴۰۱
شهريور ۱۴۰۱
مرداد ۱۴۰۱


پيوند ها

خريد اپل ايدي
سئو
ساخت وبلاگ
برقكار سيار
ويزيت پزشك در منزل





 



[ ساخت وبلاگ ]