آموزش تريد و فاركس + بورس

آموزش تريد و فاركس + بورس

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۲۶ مرداد ۱۴۰۱
هفت نقل قول معاملاتي براي كمك به روانشناسي تجارت شما

روانشناسي تجارت موضوع بسيار مهمي است كه ذهن شما را درگير مي كند. در بسياري از موارد، توانايي تسلط بر روانشناسي تجارت است كه معامله گران موفق را از افراد ناموفق جدا مي كند.

به منظور كمك به شما در مقابله با اين جنبه از معاملات، ما ليستي از هفت مورد از مظنه هاي معاملاتي مورد علاقه خود را از برخي از موفق ترين سرمايه گذاران و معامله گران گردآوري كرده ايم. ما به آنچه مي‌توانيد از اين مظنه‌ها بياموزيد و اينكه چگونه مي‌توانند به روانشناسي معاملاتي شما كمك كنند نگاه مي‌كنيم – در نهايت، چه كسي بهتر از افرادي است كه آنجا بوده‌اند و خودشان اين كار را انجام داده‌اند.

موفق بودن زمان مي برد

مهم نيست چقدر استعداد يا تلاش زياد است، برخي چيزها فقط زمان مي برد. شما نمي توانيد با باردار شدن 9 زن در يك ماه بچه دار شويد.

جمع‌آوري فهرستي از بهترين قيمت‌هاي معاملاتي و درج نكردن چيزي از مسلماً موفق‌ترين سرمايه‌گذار تمام دوران، تقريباً جرم خواهد بود. بنابراين، ما فهرست نقل قول‌هاي روان‌شناسي تجارت خود را با يك شوخي طنز از كسي جز «اوراكل اوماها» - وارن بافت شروع مي‌كنيم.

وارن بافت بيش از 100 ميليارد دلار دارايي خالص دارد و در حال حاضر مديرعامل و رئيس هيئت مديره بركشاير هاتاوي - يك شركت هلدينگ چندمليتي است كه بافت از دهه 70 از طريق آن سرمايه گذاري كرده است.

بركشاير هاتاوي به طور كامل مالك چندين شركت است - از جمله GEICO (شركت بيمه كاركنان دولت)، Duracell و Fruit of the Loom - و داراي موقعيت هاي اقليت قابل توجهي در بسياري از شركت هاي فهرست شده، از جمله شركت كرافت هاينز، شركت كوكاكولا، بانك آمريكا، آمريكايي است. اكسپرس و اپل.

از سال 1965، بركشاير هاتاوي ميانگين رشد سالانه ارزش دفتري حدود 19 درصد داشته است. در زمان نگارش اين مقاله، سهام كلاس A آن بيش از 430000 دلار به ازاي هر سهم معامله مي شود.

اگرچه به وضوح طبيعت سبكي دارد، اما يك نكته جدي وجود دارد كه مي‌توانيم آن را از نقل قول بافت بالا حذف كنيم و اين درس مهمي براي معامله‌گران نوپا است كه قبل از شروع كار ياد بگيرند.

بسياري از معامله گران مبتدي در شروع كار تجاري خود با روياهاي موفقيت فوري و يك شبه ثروتمند شدن مقصر هستند. ناگفته نماند كه اين نوع روياها فقط همين هستند، روياها. در واقعيت، بسيار بعيد است كه بخواهيد بلافاصله تجارت را شروع كنيد و موفق شويد.

معامله گران و سرمايه گذاران موفق به اين دليل موفق هستند كه وقت خود را صرف يادگيري، تمرين، تجزيه و تحليل و تكميل رويكرد خود در بازارهاي مالي كرده اند. براي اينكه بتوانيد موفق شويد، بايد بپذيريد كه نه تنها كار سخت و فداكاري مي‌طلبد، بلكه به زمان نيز نياز دارد.

بيشتر بدانيد:

احساسات بازار فاركس چيست؟
صبور باشيد و زياده روي نكنيد

اگر اكثر معامله گران ياد بگيرند كه در 50 درصد مواقع روي دست بنشينند، پول بسيار بيشتري به دست خواهند آورد.

اين قيمت معاملاتي از بيل ليپشوتز، مردي كه از موقعيت تقريباً افسانه اي در ميان معامله گران مشتاق و با تجربه فاركس برخوردار است، مي آيد.

درسي كه مي توانيم از نقل قول ليپشوتز بگيريم، اهميت هنر صبر است. يك اشتباه بسيار رايج براي معامله گران مبتدي كه مشتاق كسب سود سريع هستند، معامله بيش از حد است. اين، به ناچار، هميشه منجر به افزايش زيان مي شود.

به جاي اينكه در هر فرصتي وارد بازار فاركس شويد، يك استراتژي معاملاتي طراحي كنيد و به آن پايبند باشيد. صبور و منضبط باشيد و فقط در معاملاتي وارد شويد كه شرايط از پيش تعيين شده شما برآورده شده باشد. به اين ترتيب مي توانيد مطمئن باشيد كه از بسياري از ضررهاي غير ضروري جلوگيري خواهيد كرد.

متأسفانه بيل ليپشوتز اين درس را به سختي آموخت. او پس از دريافت ارثي از سهام به ارزش 12000 دلار، فعاليت تجاري خود را در دوران دانشجويي آغاز كرد. او اين سهام را نقد كرد، شروع به معامله با وجوه حاصل كرد و توانست آنها را به 250000 دلار تبديل كند.

با اين حال، در يك پيچ بي رحمانه از سرنوشت، يك تصميم تجاري ضعيف باعث شد كه او همه چيز را از دست بدهد! اما، و در اينجا مي‌توانيم درس ديگري از ليپشوتز بگيريم، او تسليم نشد، به تجارت ادامه داد و پس از فارغ‌التحصيلي، به بخش ارز خارجي در Salomon Brothers پيوست، جايي كه به طور متوسط ​​سالانه 300 ميليون دلار درآمد داشت. محكم او اكنون مدير پورتفوليو مديريت در Heatherغير مجاز مي باشدe Capital Management است كه يكي از بنيانگذاران آن بوده است.

به طور منظم استراحت كنيد

"زماني براي طولاني رفتن، زماني براي كوتاه رفتن و زماني براي ماهيگيري وجود دارد."

جسي ليورمور، اگرچه براي بيش از 80 سال مرده است، اما هنوز در بسياري از محافل سرمايه گذاري افسانه اي است و اين اوست كه نقل قول زيركانه بالا را ابداع كرد. ليورمور به دليل كسب سود در حدود 100 ميليون دلار در سال 1929 از سقوط وال استريت، با ورود به موقعيت هاي فروش بزرگ در اوايل سال، مشهور است.

اين مظنه معاملاتي به ما يادآوري مي‌كند كه استراحت منظم از معاملات مهم است. ما قبلاً به خطرات بيش از حد معامله اشاره كرديم و در اينجا بر اهميت گذراندن زمان دور از ترمينال معاملاتي خود هر از چند گاهي تأكيد خواهيم كرد.

طبيعي است كه احساسات ما هر از چند گاهي بر ما مسلط شود و در هنگام معامله، اين معمولاً به ضرر تبديل مي شود. استراحت كردن از معاملات راهي عالي براي جلوگيري از اين اتفاق است، به خصوص پس از يك رشته ضرر.

ليورمور معامله گر بسيار موفقي بود، با اين حال، اگر به نقل قول خود در بالا توجه بيشتري مي كرد، ممكن بود حتي موفق تر بود. او در طول زندگي حرفه‌اي خود چندين بار ثروت خود را از دست داد و در زمان مرگ، بدهي‌هايش بيش از دارايي‌هايش بود.
ياد بگيريد چگونه از دست بدهيد

«در اين تجارت، اگر خوب هستيد، از هر ده بار شش بار حق با شماست. هرگز از هر ده نه بار حق با شما نيست.»

سومين مورد در ليست مظنه هاي معاملاتي ما كه به روانشناسي معاملاتي شما كمك مي كند، از پيتر لينچ - يك مدير صندوق سرمايه گذاري نمادين است. بين سال‌هاي 1977 و 1990، لينچ مسئول مديريت صندوق ماژلان در فيدليتي بود و در اين مدت ميانگين سالانه بيش از 29 درصد بازدهي مشتريانش را داشت. براي در نظر گرفتن اين رقم، S&P 500 به طور متوسط ​​رشد سالانه حدود 15 درصد در دوره زماني مشابه داشته است.

هنگامي كه تجارت را شروع مي كنيد، يكي از اولين چيزهايي كه بايد بپذيريد، و به سرعت، اين است كه ضرر و زيان اتفاق مي افتد. نه تنها اتفاق مي‌افتند، بلكه به طور منظم اتفاق خواهند افتاد. آنچه نقل قول لينچ به ما يادآوري مي كند اين است كه اين كاملاً طبيعي است، نه فقط براي مبتديان، بلكه براي سرمايه گذاران كهنه كار مانند خود لينچ.

وقتي معامله اي را از دست مي دهيد، به خودتان اجازه ندهيد فكر كنيد كه اين پايان دنياست. به شرايط از دست دادن خود نگاه كنيد، ببينيد چه درس هايي مي توانيد از آن بياموزيد و سپس ادامه دهيد.

ضرر بخشي جدايي ناپذير از معاملات است و هنگامي كه اين را بپذيريد، براي روانشناسي معاملاتي شما معجزه مي كند. همانطور كه لينچ مي گويد، يك معامله گر موفق كسي نيست كه هميشه برنده باشد. هيچ كس هميشه برنده نمي شود. يك معامله گر موفق كسي است كه وقتي درست مي گويد سود بيشتري مي برد تا وقتي كه اشتباه مي كند ضرر مي كند.
به معاملات خود وابسته نشويد

"بازارها مي توانند بيش از آن كه شما حلال بمانيد غيرمنطقي باقي بمانند."

جان مينارد كينز اقتصاد را در مواجهه با ركود بزرگ در دهه 1930 انقلابي كرد. مكتب فكري حاصل، اقتصاد كينزي، هنوز چارچوبي را براي چگونگي واكنش دولت‌ها در سراسر جهان در مواقع بحران‌هاي مالي فراهم مي‌كند.

نقل قول كينز در بالا به ما در مورد خطر قيمت گذاري نادرست در بازارهاي مالي هشدار مي دهد.

براي اينكه يك معامله گر موفق باشيد، بايد بدانيد كه مهم نيست چقدر تجزيه و تحليل انجام داده ايد، مهم نيست كه چقدر احتمال مي دهيد كه به نفع شماست يا چقدر احساس مي كنيد كه حق با شماست. بسياري از مواقع وجود دارد كه بازارها آنطور كه شما انتظار داريد رفتار نمي كنند.

پول زيادي توسط معامله گراني از دست مي رود كه موقعيت هاي خود را از دست مي دهند به اين اميد كه بازار تغيير كند. اما واقعيت اين است كه همانطور كه كينز گفت، شما مي توانيد موجودي حساب خود را مدت ها قبل از توافق بازار با شما از دست بدهيد.

هرگز از نظر عاطفي به يك تجارت وابسته نشويد. اگر به راه شما پيش نمي رود، خيلي بهتر است از دست دادن خود كوتاه بياييد تا اينكه همه چيز را از دست بدهيد. مديريت ريسك خوب بخش مهمي از تجارت آنلاين است كه شامل استفاده از ابزارهايي مانند استاپ ضرر است.

هرگز در يك معامله زياد ريسك نكنيد

«اين تجارت پنبه تقريباً براي من شكست‌دهنده بود. در آن لحظه بود كه گفتم: «آقا. احمق، چرا همه چيز را در يك معامله به خطر مي اندازيم؟ چرا زندگي خود را به دنبال خوشبختي به جاي درد قرار ندهيد؟»

پل تودور جونز، موسس شركت سرمايه گذاري تودور، يك ميلياردر مدير صندوق تاميني از ايالات متحده است. او در سال 1987 به دليل پيش‌بيني صحيح دوشنبه سياه - سقوط ناگهاني و شديد بازار سهام جهاني كه در 19 اكتبر 1987 رخ داد، تحسين شد. تخمين زده مي‌شود كه جونز با جمع‌آوري موقعيت‌هاي فروش بزرگ در زمان سقوط، 100 ميليون دلار به دست آورد.

با اين حال، نقل قول او در بالا به رويدادي اشاره دارد كه هشت سال قبل از دوشنبه سياه رخ داده است. جونز خود را در سمت اشتباه تجارت پنبه قرار داد كه منجر به زيان هاي هنگفتي شد و باعث شد در آينده خود به عنوان يك سرمايه گذار تجديد نظر كند.

شما هرگز نبايد روي هر معامله اي ريسك زيادي كنيد، مهم نيست كه چقدر در مورد آن احساس اطمينان داريد. در حالي كه هيچ قانون مشخصي براي ميزان ريسك در هر معامله وجود ندارد، به طور كلي پذيرفته شده است كه اين رقم بين 1-2٪ از كل موجودي حساب شما قرار دارد. داشتن سطح ريسك در اين اندازه به اين معني است كه شما مي توانيد بدون اينكه موجودي حساب شما خيلي سريع تخليه شود، با ضرر مواجه شويد.

براي آشنايي با ريسك ارزها در فاركس روي لينك زير كليك كنيد:

https://www.investopedia.com/terms/f/foreignexchangerisk.asp
احساسات خود را كنترل كنيد

"شما بايد به خوبي بدانيد كه چه زماني بايد دور شويد يا از دست دادن دست بكشيد و اجازه ندهيد كه اضطراب شما را فريب دهد تا دوباره تلاش كنيد."

ما مقاله خود را از جايي كه شروع كرديم، با نقل قولي از وارن بافت كامل مي كنيم.

ما مي توانيم دو امتياز از اين مظنه معاملاتي فاصله بگيريم. در مرحله اول، مهم است كه بدانيد چه زماني بايد ضررهاي خود را كوتاه كنيد. همانطور كه قبلاً اشاره كرديم، ضرر و زيان يك پيامد اجتناب ناپذير معامله است كه براي همه اتفاق مي افتد و نبايد شخصاً آن را گرفت.

ثانياً، پس از باخت، بايد كنترل احساسات خود را حفظ كنيد و اجازه ندهيد كه حركت بعدي شما را ديكته كنند. اين يك خطاي رايج، به ويژه در ميان معامله‌گران مبتدي، اين است كه احساس مي‌كنند پولي كه به تازگي از دست رفته بايد در سريع‌ترين زمان ممكن بازيابي شود. اين تفكر منجر به معاملات عجولانه مي شود كه تقريباً هميشه منجر به زيان بيشتر مي شود.

اجازه ندهيد زيان روشي را كه در آن به بازارهاي مالي نزديك مي شويد تغيير دهد. رويكرد شما بايد هميشه منطقي، غير عاطفي و با احتياط باشد.
نتيجه نهايي

اميدواريم خواندن ليست قيمت‌هاي معاملاتي ما بينشي در مورد نحوه برخورد با جنبه روانشناختي معامله به شما ارائه كرده باشد. اگر علاقه مند به كسب اطلاعات بيشتر در مورد اين موضوع هستيد، ممكن است بخواهيد مقاله ديگر ما را بخوانيد: «نكات برتر روانشناسي تجارت براي مبتديان».

البته، شما نمي توانيد ياد بگيريد كه چگونه بر روانشناسي تجارت خود مسلط شويد يا به سادگي از خواندن نقل قول هاي روانشناسي معاملاتي به يك معامله گر موفق تبديل شويد. بهترين چيزي كه به شما كمك مي كند مهارت هاي خود را به عنوان يك معامله گر توسعه دهيد، تمرين است، و بهترين مكان براي يك مبتدي براي تمرين، داشتن يك حساب معاملاتي آزمايشي بدون ريسك است.

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ

به سادگي معاملات فاركس را به نفع خود تمام كنيد



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

بهمن ۱۴۰۱
آذر ۱۴۰۱
آبان ۱۴۰۱
مهر ۱۴۰۱
شهريور ۱۴۰۱
مرداد ۱۴۰۱


پيوند ها

خريد اپل ايدي
سئو
ساخت وبلاگ
برقكار سيار
ويزيت پزشك در منزل





 



[ ساخت وبلاگ ]