آموزش تريد و فاركس + بورس

آموزش تريد و فاركس + بورس

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۲۲ شهريور ۱۴۰۱
گذشته، آينده و آنچه واقعا براي معامله گران اتفاق مي افتد

پشيماني از گذشته و ديدن كارهايي كه بايد انجام مي‌داديد، يا نگراني در مورد آينده و ندانستن آنچه در آينده اتفاق مي‌افتد، دو مشكل اساسي است كه يك معامله‌گر هر روز با آن دست و پنجه نرم مي‌كند. اما اين موضوع بسيار عميق‌تر است و نحوه مديريت تجربيات معاملاتي گذشته خود و نحوه تفكر شما در مورد آينده بر تجارت شما تأثير مي‌گذارد به گونه‌اي كه اكثر معامله‌گران حتي از آن آگاه نيستند.

اين مقاله توضيح مي دهد كه چگونه محيط معاملاتي شما بر تصميمات معاملاتي شما تأثير مي گذارد و چگونه از رايج ترين و گران ترين اشتباهات جلوگيري كنيد.

بيشتر بدانيد:

تجارت اجتماعي چيست؟
 
گذشته - توشه عاطفي يك معامله گر

پس از بستن معامله و تماشاي اتفاقات پس از آن، مشخص مي شود كه چه كاري بايد انجام مي داديد و چقدر پول مي توانستيد به دست آوريد. اين مي تواند منجر به درد و چالش هاي عاطفي زيادي شود. اما مشكل واقعي زماني است كه درد و رنج دانش آينده بر تصميمات معاملاتي آينده شما تأثير مي گذارد.

معامله گراني كه معاملات را خيلي زود بسته اند و مي بينند كه مي توانند پول بيشتري به دست بياورند، به احتمال زياد دوباره وارد بازار مي شوند، قوانين خود را زير پا مي گذارند و معامله انتقامي مي كنند. معامله‌گراني كه مي‌بينند با استفاده از استاپ ضرر گسترده‌تر مي‌توانستند از ضرر جلوگيري كنند، استاپ خود را چيزي مي‌دانند كه عليه آنها كار مي‌كند و حتي ممكن است استفاده از همه آنها را با هم متوقف كنند. استفاده از اندازه موقعيت بزرگتر براي جبران ضررهاي گذشته، يا كاهش اندازه موقعيت خود پس از از دست دادن به دليل ترس نيز چيزي است كه بايد از آن اجتناب كرد.

اگر خود را در ميان توضيحات مي بينيد، چند كار وجود دارد كه مي توانيد براي جلوگيري از رايج ترين اشتباهات انجام دهيد:

ابتدا بايد از زبان خود آگاه باشيد. استفاده از كلماتي مانند «مي‌خواهد»، «بايد» يا «مي‌تواند» نشان‌دهنده اين است كه شما بر اساس دانش گذشته‌نگاري فرض‌هايي مي‌كنيد. دوم، پس از بستن معامله، خود را از پلتفرم معاملاتي خود جدا كنيد. فقط 5 تا 10 دقيقه دور شويد و كار ديگري انجام دهيد و وقتي برگشتيد، ديدگاه شما تغيير خواهد كرد و مي توانيد به نمودارهاي خود عيني تر نگاه كنيد. سوم، عملكرد خود را پيگيري كنيد. با نگه داشتن يك ژورنال معاملاتي دقيقاً مي دانيد كه چه كاري بايد انجام دهيد و مي توانيد حدس و گمان را انجام دهيد.

 
آينده – نگراني در مورد چيزي كه به هر حال نمي توانيد تغيير دهيد

معامله گران هميشه بر اساس فرضيات تصميم مي گيرند. در معاملات، آينده نامعلوم است و مهم نيست كه چقدر خوب هستيد، شما به اندازه هر معامله گر ديگري از اتفاقاتي كه قرار است بيفتد آگاه هستيد. معامله چيزي نيست جز ايجاد يك مزيت كه به شما امكان مي دهد كمي شانس را به نفع خود قرار دهيد.

معامله‌گراني كه نگران آينده هستند، اغلب معاملات را از دست مي‌دهند و از ورود به يك معامله خيلي مي‌ترسند، حتي اگر تمام معيارهاي ورود را در مقابل خود ببينند. يا، معامله‌گراني كه معتقدند يك راه‌اندازي «خيلي خوب براي شكست خوردن» است، بر آن معامله تأكيد زيادي مي‌كنند و سپس نمي‌توانند موقعيت باخت را رها كنند.

پذيرش اينكه نمي‌دانيد بعداً چه اتفاقي مي‌افتد و كنترلي بر نتيجه نداريد براي يك معامله‌گر ضروري است. درك اينكه تنها مسئوليت شما اين است كه از قوانين خود پيروي كنيد، روي مهارت هاي خود كار كنيد و سپس اجازه دهيد بازار كاري را كه انجام مي دهد انجام دهد، يكي از مهم ترين گام ها براي تبديل شدن به يك معامله گر بهتر است.

تجارت در حال حاضر

"معامله كردن با آنچه مي بينيد" يك جمله بسيار مضحك است و چيزهاي بيشتري در آن وجود دارد. در زمينه اين مقاله، پيشنهاد مي‌كند كه نبايد اجازه دهيد نتايج معاملات گذشته‌تان با معاملات آتي شما تداخل پيدا كند و اجازه دهيد ترس از ضررهاي احتمالي آينده در تصميم‌هاي معاملاتي شما به همان اندازه خطرناك باشد.

عدم اعتماد به نفس چيزي است كه باعث مي شود معامله گران آماتور مرتكب اشتباه شوند. اگر دائماً در حال تغيير سيستم هستيد، هرگز واقعاً براي ايجاد روشي بهتر كار نكنيد و فقط بر اساس حدس زدن تجارت كنيد، ايجاد اعتماد غيرممكن است. اگر اعتماد به نفس نداريد، گذشته و آينده به عوامل تاثيرگذار بزرگي تبديل مي شوند و به راحتي مي توانند كل بازي معاملاتي شما را نابود كنند. بنابراين، ما از شما مي‌خواهيم كه جهش سيستم را متوقف كنيد، شروع به تمركز روي يك رويكرد به تنهايي كنيد و متعهد شويد كه آن را عملي كنيد.

"اگر هرگز در مورد دوام لبه خود مطمئن نباشيد، در مورد آن احساس اطمينان زيادي نخواهيد داشت. به هر درجه اي كه اعتماد به نفس نداشته باشيد، ترس را تجربه خواهيد كرد.» - مارك داگلاس

براي اطلاعات بيشتر درباره 10 قانون برتر براي تجارت موفق روي لينك زير كليك كنيد:

https://www.investopedia.com/articles/trading/10/top-ten-rules-for-trading.asp

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ

به سادگي معاملات فاركس را به نفع خود تمام كنيد



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

بهمن ۱۴۰۱
آذر ۱۴۰۱
آبان ۱۴۰۱
مهر ۱۴۰۱
شهريور ۱۴۰۱
مرداد ۱۴۰۱


پيوند ها

خريد اپل ايدي
سئو
ساخت وبلاگ
برقكار سيار
ويزيت پزشك در منزل





 



[ ساخت وبلاگ ]