آموزش تريد و فاركس + بورس

آموزش تريد و فاركس + بورس

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۲۲ شهريور ۱۴۰۱
هر معامله اي درسي دارد اما ما اغلب چيزهاي اشتباه را ياد مي گيريم - 6 گناه اصلي معامله

يادگيري از ضرر به عنوان يك معامله گر مهم است و يك جزء كليدي براي موفقيت معاملات است. از سوي ديگر، معامله گران آماتور اغلب چيزهاي اشتباهي را از معاملات خود، به ويژه از معاملات برنده خود، ياد مي گيرند. هنگامي كه يك الگوي خاص را اتخاذ كرده ايد، فراموش كردن رفتار منفي معاملات بسيار سخت است و به همين دليل آگاهي از رفتار خود بسيار مهم است. ما فهرستي با 6 بدترين درس كه يك تجارت برنده مي تواند به شما بياموزد، گردآوري كرده ايم.
بيشتر بدانيد:

گذشته، آينده و آنچه واقعا براي معامله گران اتفاق مي افتد
 
6 گناه بزرگ تجارت
1- براي جلوگيري از تلفات، باز كردن يك استاپ خوب است

تنظيم توقف ضرر در زماني كه قيمت بر خلاف شما حركت مي كند يكي از گناهان بزرگ در معاملات است. فرآيند فكري و انگيزه پشت افزايش توقف ضرر اين است كه شما معتقديد قيمت ممكن است هر ثانيه تغيير كند، و نمي‌خواهيد متوجه ضرر شويد و ثابت شود كه «اشتباه» هستيد.

با اين حال، آنچه اتفاق مي‌افتد اين است كه اجازه مي‌دهيد بازنده‌ها از كنترل خارج شوند و يك ضرر كوچك به يك ضربه بزرگ تبديل مي‌شود و تمام سودهاي قبلي را از بين مي‌برد. گسترش توقف ضرر يك الگوي تقويت‌كننده است و معامله‌گران هر بار كه قيمت بر خلاف آنها حركت مي‌كند، استاپ را دورتر مي‌برند، تا زماني كه به نقطه‌اي مي‌رسند كه اگر 12 يا 18 درصد از حساب خود را از دست بدهيد، فرقي نمي‌كند. به گسترش توقف ادامه دهيد.

بدترين چيزي كه ممكن است اتفاق بيفتد اين است كه قيمت در نهايت تغيير كند و شما مي توانيد از ضرر جلوگيري كنيد زيرا درس واقعي را نمي آموزيد. سپس، روزي در موقعيتي قرار خواهيد گرفت كه تغيير نخواهد كرد.

    "اگر نمي تواني يك ضرر كوچك را تحمل كني، دير يا زود مادر همه ضررها را مي گيري."
    - اد سيكوتا

 
2- اضافه كردن به يك بازنده خوب است تا متوسط ​​قيمت پايين

افزودن به يك موقعيت زياننده، به طور بالقوه، شما را قادر مي سازد تا سريعتر از معامله خارج شويد، زيرا ميانگين قيمت ورودي شما را كاهش مي دهد. با اين حال، آماتورهايي كه به طور متوسط ​​پايين هستند اين كار را بدون داشتن هيچ برنامه واقعي پشت سر آن انجام مي دهند و صرفاً پاسخ هاي احساسي خود را دنبال مي كنند و فقط سعي مي كنند سريعتر از موقعيت بازنده خارج شوند.

اضافه كردن به يك موقعيت بازنده معمولاً منجر به ضررهاي بزرگ مي شود. اگر يك برنامه واقعي در پشت آن نداريد، هرگز به موقعيت بازنده اضافه نكنيد. افزودن به ضرر با در نظر گرفتن هدف براي خروج سريعتر براي يك معامله خراش، يكي از ديوانه كننده ترين كارهايي است كه يك معامله گر مي تواند انجام دهد – و اين نشانه مطمئني است كه تجارت حرفه اي به اين زودي امكان پذير نيست.

 براي شركت در دوره جامع آموزش فاركس اين مطلب را ببينيد!
3- خريد درست بعد از ضرر براي پايان روز سبز

اين يكي تا حدودي شبيه «افزودن به يك بازنده» است. خريد بلافاصله پس از ضرر نيز معامله انتقامي ناميده مي شود. براي روشن بودن، تفاوت زيادي بين معامله انتقام جويانه احساسي وجود دارد كه در آن شما فقط سعي مي كنيد ثابت كنيد كه ايده تجارت شما هنوز درست است و دوباره وارد معامله شويد زيرا سيگنال هاي معتبري را مشاهده مي كنيد كه بايد معامله ديگري انجام دهيد.

اگر با معامله انتقامي مشكل داريد، بايد پس از ضرر خود را از پلتفرم معاملاتي خود جدا كنيد. پياده روي كنيد، به موسيقي گوش دهيد يا فقط به مدت 30 تا 60 دقيقه برويد و كتاب بخوانيد تا خنك شويد.

 
4- ريسك‌هاي بزرگ‌تر براي جبران سريع‌تر ضرر

معامله گران آماتور اغلب از اندازه موقعيت بزرگتر براي جبران يك معامله باخت استفاده مي كنند. اگر در 5 معامله متوالي 1٪ ضرر كرده ايد و 5٪ كاهش يافته ايد، اگر در معامله بعدي خود 5٪ ريسك كنيد، فقط به يك معامله برنده نياز داريد. اما آنچه كه معمولاً اتفاق مي‌افتد اين است كه معامله بعدي شما پس از 5 بازنده متوالي به خوبي نيست زيرا در طرز فكر اشتباهي هستيد و ناگهان 10 درصد كاهش پيدا مي‌كنيد.

در طول يك باخت، اندازه موقعيت خود را افزايش ندهيد. آنچه باعث ضرر شما شده است را تجزيه و تحليل كنيد و سعي نكنيد از ميانبر استفاده كنيد.

5- شكستن قوانين مي تواند شما را زودتر وارد يك معامله برنده كند

اين يكي از رايج ترين دلايل شكست معاملات است. معامله گران اغلب مي ترسند كه معامله بزرگ بعدي را از دست بدهند. آن‌ها سپس سعي مي‌كنند با ورود زودهنگام به بازارها پيشي بگيرند، بدون اينكه ببينند همه معيارهاي ورودشان برآورده شده است - آن را احساس غرور يا شهود مي‌نامند.

داشتن قوانين معاملاتي و پيروي از يك روش معاملاتي زماني كه حوصله صبر كردن براي زمان مناسب براي كشيدن ماشه را نداشته باشيد بي معني است. معامله گراني كه نمي توانند صبر پيدا كنند و از قوانين آنها پيروي نمي كنند، فقط قمار مي كنند و به شانس و شانس بستگي دارند.

 
6- كسب درآمد بيشتر و اجازه دادن به معامله فراتر از سود اوليه

اين مشكل بدي به نظر نمي رسد اما يك قاتل عملكرد بزرگ است. معامله گراني كه در معاملات برنده خود بيش از حد حريص مي شوند، اغلب سعي مي كنند با افزايش سفارش سود خود، چند امتياز اضافي را جمع كنند و اميدوارند كه چند دلار اضافي به دست آورند. آنچه اغلب اتفاق مي افتد اين است كه قيمت برخي از سودهاي تحقق نيافته آنها را معكوس مي كند و مي خورد.

معامله گران معمولا بايد به ايده اوليه تجارت خود پايبند باشند و دستورات سود و ضرر خود را دنبال كنند. هنگامي كه در يك معامله هستيم، ديدگاه ها و ايده هاي ما ممكن است مبهم شود و سپس تفكر منطقي را متوقف كنيم و فقط روي P&L خود تمركز كنيم.

براي آشنايي با هفت گناه مرگبار تجارت روي لينك زير كليك كنيد:

https://www.businessinsider.com/seven-deadly-sins-of-trading-2011-6

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ

به سادگي معاملات فاركس را به نفع خود تمام كنيد



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

بهمن ۱۴۰۱
آذر ۱۴۰۱
آبان ۱۴۰۱
مهر ۱۴۰۱
شهريور ۱۴۰۱
مرداد ۱۴۰۱


پيوند ها

خريد اپل ايدي
سئو
ساخت وبلاگ
برقكار سيار
ويزيت پزشك در منزل





 



[ ساخت وبلاگ ]